[DSTV] Glow TV’s channel 167 removed without notice

Glow TV’s channel 167 removed without notice

It is unfortunate that it has come to our attention that MULTICHOICE which owns DSTV has removed glow tv without notice, on the news published on IOL it is said that DSTV  is committed to investing in local content despite not renewing its contract with South African-owned channel Glow TV.

DSTV payers were not notified.

“Glow TV offers Eastern content sourced from around the world, including India and South Africa. Many soapies are dubbed into English with titles such as This is Love and Critical Moments.”

Please are missing out on GLOW TV’s dramas like TRUE LOVE

HOWEVER Apparently MultiChoice announced last month that Glow would no longer be on its list of channels by the end of this month as its contract had ended. In a statement, MultiChoice suggested they could instead watch Zee channels, owned by the Essel Group in India.

With more that 1.5 Million Viewership, Noormohamed who bought the channel from Kagiso Media said “We always promote local content and provide platforms for South Africans to showcase their talents. Despite this, and having millions of viewers, we have not been given a reason as to why our contract has not been renewed.”

FANS are furious and it was adviced as follows:

“If you are an upset, paying DStv viewer, you don’t have to sit back and do nothing. You can complain as you have a right to have your say. The power lies in the majority of the public’s voice.”


READ  Powerball and Plus Results, Tuesday - 24 April 2018



Leave A Response